onsdag den 18. juni 2003

"Det blev en fantastisk flot teltplads ved Vätteren i nat. Den lå højt på klipperne med fortryllende udsigt til solnedgangen.
På cykelturen i dag kørte jeg forkert i de to større byer jeg kom gennem. Det kan være svært at finde vej ud, da mine kort ikke er så detaljerede.
I dag fik hilst på en slusevagt og så hvordan slusesystemet virker i Kindakanalerne.
I aften er jeg taget ind på en campingplads og her har jeg fået selvskab af en tysk familie og deres små børn som jeg spillede fodbold med".

Stoppet ved slusevagten tog lidt tid. Dels var det middagspause, men jeg fik også en lang snak med vagten på stedet.
En af fordelene ved at rejse alene er, at man bliver bedre til at møde folk omkring sig, samtidig har jeg ofte ved opholdene i forbindelse med indkøb osv. oplevet folk henvende sig til mig for at høre om min tur; måske netop fordi man er alene og ikke virker som et lukket selvskab.
Det er jo tydeligt at se at jeg er på langtur :)