tirsdag den 17. juni 2003

"Det blev en kold nat i teltet. Jeg sov i en dyb udgravning; nærmest et stort hul i jorden.
Jeg er kommet lidt væk fra Sverigesleden og er nået til Motala, som ligger ved den øverste ende af Sveriges næststørste sø, Vätteren.
Lige nu er vejret godt, og byen ligger indbydende med Götakanalen der går gennem byen.
Her sidder jeg og skriver, mens bådene sejler forbi.
Der er frit fiske i søen, så jeg vil køre videre for at finde et godt sted for natten, og samtidig prøve fiskelykken.
Holder vejret kan jeg måske blive i området et par dage.
Der er blomster i flor overalt hvor man kommer. Det er flot".

I Motala kom jeg med i et direkte radioprogram. En bil med parabol og flere antenner strittende i alle retninger stoppede mig pludselig; en mikrofon blev stukket ud af vinduet og så skulle jeg fortælle om den lange tur.
Teltstederne var ikke altid lige hyggelige. Jeg prøvede så vidt muligt at finde naturskønne steder, og gerne ved en sø så der kunne bades, men af og til gik det ikke helt efter hensigten og jeg måtte tage til takke med en kedelig rasteplads langs en vej.
Teltpladsen ved Vätteren lå derimod fantastisk flot placeret, højt oppe med en enestående udsigt over søen :)
Jeg blev dog kun den ene nat og fortsatte videre næste dag.