mandag den 2. juni 2003

Første dag på turen og afsked med de andre, der skulle hjem.
Jeg havde en lidt trykket afsked med William, der jo ikke var så gammel dengang, men da de først var kørt og jeg var hoppet på cyklen, var det turen det handlede om.
Jeg havde en del sommerfugle i maven; det var jo første gang jeg skulle prøve sådan en slags rejse.
Samtidig med forventningens glæde, gik tankerne også på, om jeg og cyklen kunne holde til over 2000 kilometer, som der var udsigt til den kommende måned.

"Jeg er nu kommet afsted fra Berby i det dejligste sommervejr.
Kim kørte mig op fra dalen, så jeg undgik at skulle køre de første 5 km. op ad fjeldet. Her fik William og jeg sagt farvel med gråd og tårer. Det var ikke rart, men han er forhåbentlig kommet ovenpå igen.
Jeg holder middagspause i byen Ed efter at have kørt 35 km. uden problemer. På en rasteplads hilste jeg på en svensker der har boet i Danmark, og et par danske lastbilchaufførere der kørte for HTH Køkkenet.
Når jeg har spist, vil jeg fortsætte med at cykle. Byen skal selvfølgelig også beses."

Et af de hyggelige minder fra byen, var også en kop kaffe, der blev drukket sammen med nogle ældre damer, der holdt pause udenfor deres arbejdsplads i det gode vejr :)